„Pomorscy partnerzy w e-rozwoju” – założenia projektu
Projekt „POMORSCY PARTNERZY W E-ROZWOJU” o numerze: POWR.02.18.00-00-0005/17 współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie: 2.18 Wysokiej jakości usługi administracyjne.
Celem projektu zaproponowanego przez wnioskodawcę Certes Sp. z o.o. i partnerskie JST: Powiat Człuchowski, Powiat Wejherowski, Powiat Chojnicki, Powiat Starogardzki, Powiat Tczewski, Powiat Nowodworski, Powiat Malborski, Powiat Sztumski, Powiat Kartuski, Powiat Kościerski, Gmina Szemud, Gmina Ostaszewo, Gmina Przechlewo, Gmina Miasto Pelplin, Gmina Miasto Dzierzgoń, Gmina Mikołajki Pomorskie, Gmina Stary Targ, Gmina Smętowo Graniczne, Gmina Zblewo, Gmina Ryjewo, Gmina Stare Pole jest wzrost jakości i dostępności usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej w 21 ww. JST oraz monitorowanie procesu ich świadczenia poprzez wdrażanie w JST rozwiązań poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi w obszarze podatków i opłat lokalnych oraz zarządzania nieruchomościami w okresie 01.11.2017 – 30.06.2020 r.
TERMIN REALIZACJI PROJEKTU:
od: 01.11.2017 – 30.06.2020 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU:
Wartość projektu: 3 917 305,57 zł w tym wkład w postaci wynagrodzeń uczestników projektu będących pracownikami Partnerów w kwocie: 616 224,00 zł
CELE PROJEKTU:
Projekt przyczyni się do osiągnięcia odpowiednich celów POWER PI 11 i cel szczegółowy 4 (doskonalenie jakości oraz monitorowanie procesu świadczenia usług administracyjnych istotnych dla prowadzenia działalności gospodarczej) poprzez:
- wdrożenie systemu umożliwiającego elektronizację procesu obsługi podatkowej oraz zautomatyzowania rozliczeń i poprawę dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu sprawy;
- podniesienie kompetencji kadr JST (350 os w tym 245K i 105 M) przez szkolenia z obszarów: podatków i opłat lokalnych (w zakresie m.in. obsługi podatkowej, stosowania narzędzi elektronicznych, obsługi klienta, orzecznictwa w procesie świadczenia e-usług w obszarach podatków, opłat lokalnych); zarządzania nieruchomościami (w zakresie rzecznictwa);
- wdrożenie rozwiązań w JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych oraz informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycję w postaci platformy online;
- elektronizację procesu świadczenia usług przez nowe e-usługi w obszarze podatków i nieruchomości.